web analytics

Online-Casinoer

0

Spilindustrien

Onlinecasinoerne og hele industrien er blevet enorm og spiludbyderne står nærmest på ryggen af hinanden.

Vi har derfor, i en længere periode, gransket i tilfældigt udvalgte spiludbydere og vil på ubestemt tid, fortsat gå dem igennem i sømmene.

Det har været spændende, underholdende, ubarmhjertigt og ikke mindst mystisk “forudsigeligt uforudsigeligt” – hvad er algoritmer og hvad gør de?

Da denne artikel i fremtiden løbende opdateres kan du aktivt følge med på Facebook, hvor du kan bidrage med egne oplevelser m.m og deltage aktivt i de kommende debatter. 

FØLG AKTIVT MED FACEBOOK

Vi gennemgår emner som:

  • Onlinecasinoerne indflydelse og udfald af spil
  • Gennemsigtighed i spil
  • Mystiske gentagne “udfald” ved nøgletidspunkter i spilforløb
  • tilbagebetalingsprocenter
  • Indberetninger om snyd og bedrag
  • sikkerhed og kundeservice
  • Spilmyndighedernes indsats og kvalitet

…samt andre relevante områder, omhandlende de virksomheder der har påtaget sig ansvar for almindelige personers økonomi.

Læs også Esvindel konfronterer DK Hostmaster

RTP ( tilbagebetalingsprocenter) baseret på et gennemsnitsafkast på 96,3 % i udbyders favør.

Hvorledes de udregnes, samt hvor zonen imellem rimelighed og tvivl ligger 

Så ved et forbrug på 100.000 kr. bør man teoretisk set minimum få ca. 96.000 kr. tilbage. Det er vel at mærke hvis man ingen held eller uheld har overhovedet og kun skeler til rene tal.

Det viser sig dog ved flere tilfælde at der findes en hel del faktuelle tal som modstrider denne logiske kalkyle, og blandt flere Dansklicenserede spiludbydere, vil vi finde frem til dem som måske skal til stå til regnskab for de ulogiske algoritmer. Ved et studie omkring emnet stod det os klart at den almene praksis på RTP overraskende nok skal udmåles, ikke alene på tusinder af spins, men samtidig også på månedsbasis. Ergo: Et onlinespil kan så i januar til paril give 96,50 i rtp. Fra april til juli kan samme spil nøjes med kun at have en RTP på eksempelvis 85% Dette er oplysninger at jeg som forbruger logisk nok gerne ville have information omkring fra spiludbydernes side. Disse informationer stammer fra spiludbyders interne kildemateriale som det lykkedes os at komme i besiddelse af.

Læs også: Esvindel samarbejder med EU 

Læs også:Esvindel og EU´s Christel Schaldemoses samarbejde med SØIK

Artiklen fortsættes og publiceres 4 kvartal 2021

 

Del.

Hvad er din kommentar?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.